23 Οκτ 2010

Χρυσοί και πλατινένιοι




Ξεχάστε αυτά που ξέρατε. Ένα ελληνικό άλμπουμ για να γίνει χρυσό χρειάζεται να καταγράψει πωλήσεις 6.000 αντιτύπων ενώ το όριο για να γίνει ένα cd πλατινένιο στα μέρη μας είναι 12.000 αντίτυπα. Αν δούμε τι γίνεται και στα cd ξένης μουσικής που κυκλοφορούν στη χώρα μας θα διαπιστώσουμε ότι εκεί πλέον τα πράγματα είναι ακόμη χειρότερα. Αν είσαι λοιπόν η Madonna με 3.000 πουλημένα αντίτυπα καταφέρνεις να πάρεις χρυσό δίσκο και στην Ελλάδα ενώ αν το κοντέρ ανέβει στις 6.000 κομμάτια τότε αποκτάς και μια πλατίνα που θα έχει σφραγίδα made in Greece.
Εννοείται πως δεν μιλάμε για προπωλήσεις και τοποθετήσεις δίσκων σε καταστήματα όπως γινόταν παλαιότερα και βλέπαμε φαινόμενα απονομής χρυσών και πλατινένιων βάσει προπαραγγελιών.
Μιλάμε πλέον για πραγματικές πωλήσεις καθώς τα νούμερα έχουν κατέβει επικίνδυνα χαμηλά.

Όπως διαπιστώνετε λοιπόν ιδιαίτερα χαλεπούς καιρούς διανύουν οι δισκογραφικές εταιρείες στην Ελλάδα που βλέπουν τις πωλήσεις τους να μειώνονται και να υποχωρούν θεαματικά. Κάθε χρόνο τα κορυφαία στελέχη τους σφίγγουν κι άλλο το ζωνάρι είτε μειώνοντας το κόστος λειτουργίας τους είτε ρίχνοντας τις τιμές καθώς έχουν να αντιμετωπίσουν και την πειρατεία αλλά και την ανάπτυξη της ψηφιακής αγοράς μουσικής.
Η τελευταία συνδυάζεται με την αυξανόμενη επέκταση του γρήγορου internet και έχει φέρει θεαματικά αποτελέσματα. Να φανταστείτε ότι μόνο στις ΗΠΑ η αύξηση αυτή είναι της τάξης του 20% και πλέον.
Όταν λοιπόν το νόμιμο κατέβασμα τραγουδιών αυξάνεται διαρκώς σε σχέση με προηγούμενα χρόνια ενώ και η πώληση των ψηφιακών άλμπουμ παρουσιάζει ανοδικές τάσεις εύκολα αντιλαμβάνεται κάποιος ότι μόνο ρόδινα δεν είναι τα πράγματα. Βέβαια εξακολουθούν και παράγονται από τις μεγάλες εταιρείες πάνω από 1.000 cd κάθε χρόνο αλλά απευθύνονται σαφώς σε μικρότερο κοινό και σε πιο συγκεκριμένες κατηγορίες αγοραστών. Αυτές οι κυκλοφορίες σε συνδυασμό με τις μικρές ανεξάρτητες παραγωγές που σπάνια πουλάνε πάνω από 200 κομμάτια έχουν ανατρέψει το τοπίο. Από τις 800 χιλιάδες λοιπόν που πούλησαν κάποτε «Τα Νησιώτικα» του Γιάννη Πάριου και τις 600 χιλιάδες που πούλησαν «Τα τραγούδια μου, «Ορφέας» του Γιώργου Νταλάρα κατεβήκαμε στη δεκαετία του 90 σε ρεκόρ επιπέδου 300.000 με άλμπουμ του Νότη Σφακιανάκη της Δέσποινας Βανδή της Άννας Βίσση και άλλων για να φτάσουμε πλέον να κινούμαστε σε πολύ πιο χαμηλά νούμερα. Ο Μιχάλης Χατζηγιάννης για παράδειγμα που έγινε φέτος τέσσερις φορές πλατινένιος έχει πουλήσει μόλις περίπου 50 χιλιάδες αντίτυπα.

Add To Facebook Add To Twitter Add To Yahoo

Δεν υπάρχουν σχόλια: